Reacties
Door Karin
Geplaatst op 9 november 2009 om 09:14
Ik krijg al jaren de reguliere griepspuit van mijn huisarts omdat ik ook elk jaar ECHT de griep had (dus niet ziek zijn van een verkoudheid, maar echt twee weken je bed niet uit kunnen)
Sindsdien nooit meer de griep gehad. Ik laat me daarom ook vaccineren tegen de MG.
Ook omdat ik kleine kindjes heb en ik zal daar alles aan doen om te voorkomen dat die ziek worden.
Als vandaag blijkt dat ook kinderen gevaccineerd kunnen worden zal ik dat zeker ook doen!
Door monique
Geplaatst op 7 november 2009 om 20:03
ik ben er nog niet uit wel of niet en zit daarom nu op internet te zoeken..maar schrik van alle extreme meningen over dat men niet collegiaal zou zijn als je je niet laat vaccineren..sorry maar dat vindt ik echt niet kunnen. Een ieder heeft zijn eigen keuze daarin en iemand die zich niet laat inenten doet dat niet met als reden lekker ziek te worden zodat collega's harder moeten werken of zijn.haar zorgontvangers ziek te maken...maar die doet dat uit een bewuste keuze om wat voor reden dan ook !!!!
Door Gericke
Geplaatst op 4 november 2009 om 10:22
Waarom krijgen in Duitsland ambtenaren, politie en militairen een ander vaccin dan de gewone burger???
Waarom zitten in het vaccin wel hulpstoffen die al enige jaren uit de andere vaccins geweerd werden?
Het uitvinden van een virus en dan versneld een toelating bemachtigen om een vaccin op de markt te brengen is een winstgevende handel?
Zelfs het ontwikkelen en kweken van een virus acht ik helemaal niet uitgesloten in een maatschappij waar de normen en waarden door machthebbers aan de laars worden gelapt.
Door lenie
Geplaatst op 4 november 2009 om 00:05
wat ik allemaal zie staat tja is voor mij dan toch wel wat schrikbarend --de een wel en de ander weer niet laten enten-het zijn toch tenslotte maar liefst 3 spuiten,je hoord en ziet zoveel dat je gewoon met angst naar bed gaat(tenminste ikke)kweet echt niet hoe en wat k moet of zou kunnen doen laten zetten of niet.jaren geleden heb ik 2 x de griep goed te pakken gehad dood en doodziek,maar heb het overleefd,nu is het juist 3jaar geleden dat ik een hartinfarc heb gehad ook getoddert en en stend in-reuma enz veel om om te noemen ,alleen is het niet tezien(gelukkig)(soms)maar als ik nu al die spuiten laat zetten is het dan wel verantwoord met al die andere medicijnen..
Ikzeldf vind ook dat er echt een heisa van gemaakt word-het geeft mij een gevoel van ja als je ze niet laat zetten ga je dood -laat je ze wel zetten dan kun je heel erg ziek worden of zijn ---dat is juist de twijfel wat er heerst onder de mensen.please wie oh wie kan het mij duidelijk zeggen waar ik aan toe ben?
voel en ben geen zielig iemand maar wel wat radeloos-wat ik nooit eerder gevoeld heb......
alvast bedank voor digenen wat mij ff uit een grote droom laat ontwaken x x x liefs lenie
Door zon
Geplaatst op 15 september 2009 om 14:40
ik laat me niet vaccineren. Ik weet hoe de MG is, Mijn dochter heeft het gehad. En het valt echt wel mee. Het is een massa hysterie. En hou er rekening mee dat ook met een gewone griep mensen overlijden. Wat is er dan anders met de MG dan met de gewone griep?
Je weet ook niet wat de latere gevolgen van de inenting is.
Persoonlijk vind ik het echt niet onverantwoordelijk dat je je niet laat enten. Ten eerste is dat een persoonlijke keuze, en respecteer dat dan.
Ten tweede , mag een verpleegster niet ziek worden?? onzin !!
ten derde.. je kan wel alle verpleging laten enten, maar dan nog kan een patient de MG krijgen. van bv bezoek, mensen die in zkhs werken of gewoon in en uit lopen. Mensen die in een rij staan bij de kassa van de super.. Dat wil echt niet zeggen dat ze de MG van de verpleging hebben gekregen..
Ik zou zeggen, mensen doe eens niet zo hysterisch, en denk gezond na.
voor mensen die wel ge ent willen worden. Prima , heel veel succes en hopen dat jullie toch niet ziek worden
Door joop
Geplaatst op 13 september 2009 om 21:12
Uitermate beangstigend vind ik het dat een organisatie ons wil verplichten om gevaccineerd te worden tegen iets waarvan niemand weet hoe het zal gaan lopen en zoals het er tot nu uitziet zeer waarschijnlijk niet veel heftiger zal verlopen als met een gewone griep. Bovendien is het zo dat we niemand kunnen vrijwaren van ouderdom en de daarbijbehorende risico"s van verhoogde vatbaarheid voor griep/longontstekingen en noem maar op,
We gaan ooit ergens dood aan en dat houdt een verplichte vaccinatie echt niet tegen. Consequentie zou bovendien ook zijn dat je iedereen die in aanraking komt met deze doelgroep moet vaccineren.
Laat je niet gek maken door een bureaucratische instantie en waak er vooral voor dat je een Big Brother is Watching You maatschappij krijgt waar instanties je denken en verantwoordelijkheden proberen over te nemen.
Door s
Geplaatst op 8 september 2009 om 12:54
ik neem geen griepprik.Heb nog nooit echt griep gehad.Zou dat nu wel zo zijn dan meld ik mij op tijd ziek.(ben nooit ziek)Mag een mens niet meer ziek worden?zo erg is dat niet!Je bouwt afweer op,bovendien kun je net zo goed een ander virus krijgen dan waartegen je bent ingeent.Als je verder gezond bent is het heus niet erg ziek te zijn.
Door Consilia
Geplaatst op 2 september 2009 om 08:47
Inderdaad wanneer je nooit ziek bent is het dan wel verstandig om deze prik te laten zetten, het zou mijn eerste worden.
ik ben er wel wat huiverig voor.
ik ben nog niet over de streep.
Door Kaatje
Geplaatst op 1 september 2009 om 11:00
Ook ik heb een gezond verstand en ik laat me niet vaccineren. Ik geloof er niet zo in maar ik respecteer het als anderen dit wel willen.
Door D.C.
Geplaatst op 27 augustus 2009 om 08:58
Voordat je een keus maakt is het misschien goed om te weten dat het advies is om niet EN tegen de H1N1-virus EN tegen de 'gewone'griep te vaccineren. We zullen dus een keuze moeten maken. Aangezien de mortaliteit en de griepklachten bij dit nieuwe virus erg mee blijken te vallen is het dus misschien helemaal niet slim om tegen dit virus te vaccineren. De gevolgen van de zgn. Mexicaanse griep lijkt op wat griepklachten na erg mee te vallen, de gewone jaarlijkse griepgolf is voor patienten / ouderen veel gevaarlijker, dus daar lijkt vaccinatie meer op zijn plaats.
Dus verdiep je nog eens goed erin en denk goed na voordat je je klakkeloos laat vaccineren tegen van alles. Het heeft niks met verantwoordelijkheid nemen te maken als je een weloverwogen keus maakt om je niet te laten vaccineren! Integendeel!
Door Els
Geplaatst op 26 augustus 2009 om 08:37
ik werk dan wel met oudere maar ik laat mij niet vaccineren, dit doe ik ook niet voor de gewone griep, en ben nog nooit ziek geweest, het is allemaal, heel erg opgeblazen, goed handen wassen en extra alcholgel gebruiken.IK voel me verantwoordelijk voor mij werk, en ben een sociale collega, maar ik kies voor mij eigen idee en laat mij niet dwingen, er komen genoeg mensen over de vloer die ook niet gevaccineerd zijn staat er een bordje bij de deur stop alleen toegang met een griepprik. NEE
Door Danielle
Geplaatst op 26 augustus 2009 om 08:33
Voor mij nooit meer een prik, ik heb drie jaar achterelkaar de griepprik gehaald en ik heb ieder jaar de griep gehad. Daarna heb ik vijf jaar geen prik gehad en geen griep. Vorig jaar onder druk van een heel hoog ziekteverzuim en griep in de instelling heb ik me laten overhalen wel een prik te nemen. Ik heb toen griep gekregen en daarna ieder verkoudheidje dat er maar was.
Ik doe het nooit meer.
Door berty van Kommer
Geplaatst op 25 augustus 2009 om 21:20
ja ik laat mijn vaccineren want omdat ik met ouderen werkt en jongeren in het gezin heb
Door dineke
Geplaatst op 25 augustus 2009 om 16:14
Ik laat mij zeker niet vaccineren!
heb dat nog nooit gedaan en nu ook niet! Al die ophef vind ik behoorlijk overtrokken.
Ben nooit ziek, dus waarom zal ik het wel laten doen.
Al die troep in mijn lijf, echt niet! Ze weten nog niet eens wat er precies inmoet.
Ieder jaar komt er een griepgolf en nu is dat dan de mexicaanse griep!.
Door l te hennepe
Geplaatst op 25 augustus 2009 om 15:37
ik laat me niet vaccineren,ik voel me wel verantwoordelijk voor mijn collega`s en medebewoners,maar het is nog niet bewezen of dit vaccin ook helpt. Ik wil eerst zekerheid,om te voorkomen let ik extra op hygiene,desinfectans op zak enz
Door annet bakker
Geplaatst op 20 augustus 2009 om 17:16
ja ik laat me vaccineren omdat k mijn verantwoordelijkheid heb tegenover de clienten
als ik dat niet had had ik het niet gedaan
Door R. van Dijk
Geplaatst op 20 augustus 2009 om 08:27
Ja, ik laat mij (net als andere jaren)vaccineren. Als medewerker in een woonzorgcentrum neem ik mijn verantwoordelijkheid. Zowel naar de clienten als naar je collega's. (en voor mezelf)
Door Gerda
Geplaatst op 18 augustus 2009 om 20:47
Laat ze eerst eens kijken naar de bijwerkingen van zo'n spuit! We laten ons zomaar inenten en weten helemaal niet hoe dit uitpakt op de lange duur.
En de ouderen zitten niet in de risicogroep, dus waarom zou ik hen dan extra in gevaar brengen? Ik denk eerder aan de familie van die ouderen die overal komen en regelmatig op vakantie gaan.
Door trui
Geplaatst op 17 augustus 2009 om 18:51
natuurlijk laat ik me inenten
degene die dat niet WILLEN
doen zijn w.s gewoon ook niet de collegeaalste types
laten liever extra werk aan hun collegas over en kruipen liever een week hun bed in
ik hoop dat jullie kinderen het dan allemaal krijgen na jullie ondoordachte domme aktie
Door D.C.
Geplaatst op 11 augustus 2009 om 16:05
Dat iemand zich laat vaccineren wil niet zeggen dat hij wel zijn verantwoordelijkheid neemt, maar dat hij meeloopt met de mediahype zonder zich eerst eens goed te verdiepen in de wetenschappelijke achtergronden van het vaccineren bij deze griepvariant. Nogmaals, als aangetoond was dat het vaccin zowel het overdragen van de ziekte als het krijgen van de ziekte voorkomt zou ik het zeker doen, maar DIT IS NIET AANGETOOND!!!
Dus omdat ik me niet zal laten vaccineren wil zeker niet zeggen dat ik geen verantwoordelijkheid wil nemen of neem, maar dat ik weiger mee te lopen in deze massahysterie!
Door Annerieke
Geplaatst op 10 augustus 2009 om 20:37
Ik laat me wel vaccineren omdat ik mij verantwoordelijk voel voor de bewoners.
Door Jacomien
Geplaatst op 10 augustus 2009 om 10:47
Ik vind het allemaal nogal opgeblazen, Door de media word je ziek gepraat, dat zelfde is ook met Q koorts, komt van schapen en geiten,zegt men,en de boer is de dupe, want die is verplicht zijn vee te enten, weet je wel wat dat voor een koste plaat is voor de boer. Nou ik heb nog schaap of geit en heb ook Q koorts gehad, men zegt dat ik het gekregen heb van de hond die jongen kreeg. Maar natuurlijk word hier niet over gesproken want dan raak je particulieren. Zo ook mexicaanse griep, kijk eens hoeveel er naar het Verre buitenland gaan, want dat moet je meegemaakt hebben, dat die bacterieen en ziektes meebrengen mag absoluut niet gezegt worden.
In mijn ogen is de mexicaanse griep niet anders dan een gewone griep, en dan heb je ook een golf van zieken, want ook dan overleven de zwakke het niet. Dus om te vacineren masaal vind ik echt overdreven, kijk eens wat dat gaat kosten, en uiteindelijk betalen we het zelf, want dan gaan de koste vd zorgverzekring wel weer omhoog.
Mensen laat je niet gek maken.
Door Manci-lagerweij
Geplaatst op 8 augustus 2009 om 19:06
Ik laat mij niet vaccineren, ik ben haast nooit ziek, waarom zou ik me weer vol laten spuiten met een of andere troep.Als je gezond leeft en eet en voldoende beweging hebt, heb je niets te vrezen
Door ye v dasselaar
Geplaatst op 7 augustus 2009 om 14:15
vraagje ben naar de huisarts geweest en de assitente vertelde dat je pas medicijnen of een inenting krijgt als je symptomen hebt .gr yv v dasselaar
Door Astrid
Geplaatst op 7 augustus 2009 om 12:55
Of je nou ingeënt wil worden of niet is natuurlijk een persoonlijke afweging..dat je toevallig in de zorgsector werkt wil volgens mij niet automatisch zeggen dat je moreel verplicht bent om het vaccin te nemen. De een reageert anders op een inenting dan de andere. Mensen die van een griepprik zieker worden zullen ook deze keer niet zo snel een vaccin laten zetten.
Ik vind dat je in de eerste instantie de keuze maakt voor jezelf..of je nu werkzaam bent in de zorg of in welke andere sector dan ook.
De meningen zullen altijd uiteenlopen en wat iemand ook beslist...zul je die mening moeten respecteren. Het is het afwegen van risico\'s tegen de gevolgen en daar kan je alleen zelf over oordelen.
Dus als een collega er voor kiest zich niet te laten inenten ( om persoonlijke redenen) en ze wordt toch ziek...en als we daardoor een stapje harder moeten zetten ...dan is dat maar zo! Het is natuurlijk flauwekul om deze collega dan te gaan veroordelen om haar persoonlijke keuze!
Respecteer elkaars beslissing zou ik zo zeggen....
Door wes
Geplaatst op 7 augustus 2009 om 07:33
Nee ik laat me niet vaccineren, wat voor troep krijg je weer ingespoten? Hoe ziek wordt je daarvan?
Ik denk dat hier weer iemand heel rijk van wordt, waarom die ophef.
Door Lies
Geplaatst op 6 augustus 2009 om 17:17
Doe toch alsjeblieft normaal. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid.
Door Els
Geplaatst op 6 augustus 2009 om 11:32
Juist deze ouderen hebben de minste kans om de griep te krijgen omdat ze rond 1920 en 1957 met H1N1 in kontakt zijn geweest.Beetje overtrokken reaktie dus.
Door Gerda
Geplaatst op 6 augustus 2009 om 10:44
Hoe zit het met familie en andere bezoekers!!!! Gaan we die ook verplichten om in te enten??? Of mogen ze niet meer op bezoek komen??? Ik vind het veel te ver gaan. We kunnen dit niet voorkomen dat mensen hieraan overlijden.
Door Anette van der VenLieve
Geplaatst op 6 augustus 2009 om 10:11
lieve verpleegkundigen en verzorgenden
Laat je toch alsjeblieft vaccineren!!
Ik vindt dat je het niet kunt maken om het niet te doen!
Er zijn zoveel mensen afhankelijk van jouw zorg.
Dus vaccineren!
Door L. Holla
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 22:34
ja ook ik neem mijn verantwoordelijkheid door mij in te laten enten. Ik ben activiteitenbegeleider/verzorgende op een groep dementerenden. Hopelijk komt er geen uitbraak van griep in ons verzorgingshuis voordat de inentingen plaatsvinden. ik hoop dan ook dat verzorgenden voorrang krijgen bij de vaccinatie.
Door joke
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 21:43
ik laat me vaccineren.
Stel dat er werkelijk zoveel mensen griep krijgen,wie zorgt er dan voor hen? De collega\\\\\\\\\\\\\\\'s die zich hebben laten vaccineren? Dit kun je je collega\\\\\\\\\\\\\\\'s niet aandoen.
Door M.vd.Wiel
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 18:04
Nee, ik laat me absoluut niet vaccineren tegen die zgn.gevaarlijke griep. De laatste tests betreffende het medicijn moeten nog genomen worden waardoor men de lange termijngevolgen nog niet eens kent. Klachten van mensen die Tamiflu hebben genomen liegen ook niet over de bijverschijnselen die erger dan de kwaal lijken. Laat je kop niet gek maken en laat je zeker niet door angst leiden. Aan mijn lijf dus geen polonaise
Door bloem
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 17:34
Vrijheid om je te laten inenten, lijkt mij. Dat een collega harder moet werken, omdat jij ziek bent, is een organisatie probleem van krapte. De druk bij de werkers neerleggen is momenteel m.i.de mentaliteit verslechtering. laat het probleem liggen waar het ligt.
Het lijkt wel, wanneer ik de reacties lees, dat je niet ziek mag zijn in de zorg.
Door mirjam
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 16:28
zeker zou ik me laten enten!!
Door H. Smits
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 15:58
Een ieder is vrij om zich te laten inenten, echter verpichten kan nooit, de mensen die in de zorg werken kunnen zelf goed beslissen of zij dit wel of niet willen, Goede hygiene is belangrijk , en zoals al vaker is geschreven het is een gewone griep en het wordt nu in de media behoorlijk opgeblazen . Ik ben zelf nog nooit ingeent en heb nog nooit de griep gehad en ben reeds 57 jaar, dus ook nu neem ik het risico.
Door Gerrit
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 15:50
Als je een reis boekt neem je een reisverzekering want stel je voor dat je toch eens niet op vakantie kunt. Nee zulke risico's voorkom je graag. Het risico dat je gevaccineerde collega zich te pletter werkt omdat jij geen vaccinatie wilde is blijkbaar geen probleem voor je. Vaccineren dus
Door D.C.
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 15:40
Ik zal me ook niet laten vaccineren. Er is nog geen bewijs dat dit vaccin ook echt de ziekte voorkomt, wel dat de klachten WELLICHT minder heftig en minder lang duren. maar goed, in die tijd kun je toch je patienten al besmet hebben, dus om anderen te beschermen hoef je het echt niet te doen.
Door J. Koek
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 15:08
Nee, ik wil me niet laten vaccineren. Niet tegen gewone griep, niet tegen Mexicaanse griep. Ik heb in m'n 40-jarige leven 3x griep gehad. De eerste keer was in 1976 de variant van de huidige M.griep. De kans dat ik deze griep krijg is daarmee erg klein.
De laatste keer dat ik griep heb gehad was ik wel gevaccineerd.
De risico's van vaccineren wegen voor mij niet op tegen het risico van griep.
Door Nina Kivit
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 14:45
Natuurlijk heb je geen idee wat je precies krijgt ingespoten daar hebben anderen weer voor geleerd. Wel is duidelijk dat in de tijd dat er nog geen 'rotzooi' werd ingespoten tegen pandemische griepvirussen er geen tientallen maar miljoenen mensen slachtoffer werden. Kortom dat heet vooruitgang en als je je gezonde verstand gebruikt dan bescherm je zowel jezelf als de mensen waar je als verzorgende verantwoordelijk voor bent.
Door S. de Wit
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 14:44
Ik heb me nog nooit laten vaccineren tegen de griep, ondanks dat ik tot een risicogroep behoor, dus ik laat me ook niet tegen de Mexicaanse griep vaccineren. de laatste keer dat ik griep heb gehad was 15 jaar geleden...........in de zomer!
Voor mijn gevoel is het puur gif wat er wordt gespoten en het is ook nooit echt bewezen dat het helpt om de griep te voorkomen. Daarbij muteren de influenzavirussen steeds en dat gebeurt met dit virus nu ook al.
Door Heidi
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 14:42
Sinds 2 jaar haal ik de griepspuit niet meer omdat ik sinds ik hem wel haalde opeens ieder jaar flinke griep kreeg! Nu ik hem niet meer haal ben ik hooguit 3 dagen ziek tijdens een griepgolf: kort maar heftig.
Zolang als er niet duidelijk is wat er in het vaccin tegen de mexicaanse griep zit, laat ik hem dus niet zetten. Daarnaast ben ik allergisch voor antibiotica's en penicilline.
Verplicht stellen zal ze nooit lukken. Er zijn ook verzorgende die hem door geloofsovertuiging niet laten zetten; je mag niet over hen heen walsen.
De uitbraak zou nu al gestart moeten zijn; ik zie er niets van!
Hygiëne gewoon NOG hoger in het vaandel; liever als een spuit waarvan de inhoud niet 100% bekend word gemaakt.
Door Janneke
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 14:29
Nee, ik laat mij niet vaccineren. Ik vind het allemaal massa histerie. Normaal als je ziek bent (griep) oid ga je in de ziektewet. Je hebt geen enkel idee wat voor rotzooi je krijgt ingespoten.
Door O.Biemans
Geplaatst op 5 augustus 2009 om 14:06
Tegen de mexicaanse griep laat ik me zeker vaccineren. Ik ben verzorgende en wil natuurlijk graag blijven werken, zonder ziek te worden. De mensen waarvoor ik werk hebben de zorg juist hard nodig, dus is het belangrijk dat de verzorgenden zelf niet uitvallen door ziekte. Vaccineren dus!!
Door E.Dibbets
Geplaatst op 2 augustus 2009 om 22:44
Ik laat me altijd vaccineren. Dus ook nu. Ik vind het bij mijn verantwoordelijkheid als verzorgende horen. Daarbij is het ook mooi meegenomen voor mijzelf en mijn omgeving.
Door B Buijze
Geplaatst op 31 juli 2009 om 22:39
Ja ik laat mij vaccineren egen de mexicaanse griep.
Liever gister,als vandaag,laat staan morgen?
Ik ben verzorgende,en vraag mij sinds alle berichten rondom deze aankomende pandemie af, kan er niet eerder worden begonnen met vaccineren om grootschalige uitval te voorkomen,zeker,als de uitbraak eerder komt dan verwacht.