Volg TvV op Twitter  

twitterVolg ons en blijf op de hoogte van het laatste zorgnieuws.

  Naar twitter
TvV Dossiers  

zonOuderen en warmte 

Vind hier alles over ouderen en hitte, Buurtzorg, dementie, vallen, kleinschalig wonen, salaris van verzorgenden... 

  Lees meer
Carrière  

Vacatures voor verzorgenden
Op de vacaturebank van TvV, verzorgendenbanen.nl vind je vacatures voor verzorgenden. Neem een abonnement op de Vacature Alert. Je kan zelf aangeven hoe vaak je een overzicht wilt ontvangen. Blijf op de hoogte!TvVbanen, Vacatures voor verzorgenden

  Meer Carrière

Zorgpersoneel massaal gewaarschuwd door verpleeghuis

29 april 2010  
HWW Zorg heeft vijf van haar verzorgende medewerkers ontslagen omdat zij cliënten onheus bejegend hebben. Nog eens vierendertig medewerkers kregen een waarschuwing. ontslagen_wegens_onheuse_bejegeningDit vermeldt het verbeterplan voor verpleeghuis Houtwijk dat HWW-directeur Gerrit Jan van Otterloo heeft gezonden aan de Inspectie voor de gezondheidszorg.

 

Zorg schiet te kort 

Directie en bestuur van Haagse Wijk en Woonzorg kregen eerder deze maand van de inspectie te horen dat de zorg op drie locaties ernstig te kort schiet. De inspectie eiste dat er verbeterplannen opgesteld zouden worden voor deze locaties. Het gaat om Zorghuis Willem Drees, verpleeghuis Houtwijk en woonzorgcentrum Op de Laan. De verbeterplannen zijn inmiddels goedgekeurd door de inspectie en zijn in te zien op de website van HWW Zorg.

 

Omgangsreglement

Op welke manier verzorgenden cliënten slecht hebben bejegend, wordt in het document niet beschreven. Wel wordt vermeld dat HWW zorg een omgangsreglement opstelt waar alle werknemers zich aan moeten houden. Verder is er per direct op ieder van de negen locaties van HWW Zorg een extra verpleegkundige aangesteld.

 

Meer EVV-ers

Een van de andere verbeterpunten is het inzetten van meer EVV-ers. Gestreefd wordt naar  1 EVV-er op 8 cliënten, in plaats van 1 op 15, zoals voorheen. Ook komt er meer aandacht voor om- en bijscholing van verzorgenden niveau 2 en 3, waaronder een training in het omgaan met cliënten met gedragsproblemen. Ook krijgen ze bijscholing over de Wet bopz.

 

Bron: HWW Zorg
Auteur: redactie TvVonline


  Terug naar overzicht
  Wekelijks het laatste nieuws ontvangen
 
 

  Reacties

 
Door ik
Geplaatst op 27 maart 2012 om 13:25
hieronder staan 2 spamberichten, kunnen ze verwijderd worden?? dank
 
Door D.K.
Geplaatst op 15 december 2010 om 16:15
Hoeveel namen wil je? het zal je verbazen.ik geef alleen maar aan dat er meer rare dingen gebeuren in de zorg/verpleeging dan alleen maar mishandelingen kijk ik ben absoluut tegen mishandeling van wie dan ook maar ik lees reakties van veel mensen uit de verpleging vooral Zuid Holland ik heb 25 jaar erin gezeten en veel gezien en gehoord maar het is nu dan ook eens tijd dat er een boekje wordt opengedaan van verpleging/hoofdverpleging/zorg etc het is alleen om aan te geven dat het personeel ook alleen maar aan hun gerief/lust/spanning denken in de nachtelijke avontuurtjes en waarom mag ik dit niet kenbaar maken? waar ben je bang voor? D.K. D.K.
 
Door Jopy
Geplaatst op 15 december 2010 om 13:08
@D.K.:Ik herken de situatie die je hebt geschetst totaal niet.Ik vind het ook niet bepaald van beroepseer getuigen dat je dit op deze manier op deze site neerzet en als vraag voor jou:als je zelf deze situatie herkent of weet van collega,s dan ga ik ervan uit dat je aktie hebt ondernomen(lees:verantwoordelijkheid),maar gezien je hier getoonde intelligentie zal je dat wel niet gedaan hebben...
 
Door Redactie TVVonline
Geplaatst op 15 december 2010 om 01:40
De reactie is verwijderd, dank voor uw oplettendheid. Voor de duidelijkheid: het is de bedoeling dat reacties ingaan op de inhoud van het nieuwsbericht, en grof taalgebruik wordt niet getolereerd. Redactie TVVonline
 
Door margareth
Geplaatst op 14 december 2010 om 21:27
DK ik weet niet waar jij werkt, maar op de meeste afdelingen werk je alleen, dus ik vind het grote onzin om te denken dat collega's dit doen. Dit heeft ook totaal niet met dit onderwerp te maken. dit gaat over een "verzorgende" die het niet waard is om zo genoemd te worden.
 
Door D.K.
Geplaatst op 14 december 2010 om 21:10
Mogelijk komt het jou bekend voor he Jopy je noemt het platte tekst oke klopt maar je weet dat het gebeurt en ik ook. D.K.
 
Door Jopy
Geplaatst op 14 december 2010 om 19:46
Beste reaktie,kunt u onderstaande platte tekst verwijderen?Dank u !
 
Door Nurse
Geplaatst op 12 juli 2010 om 11:40
@Ellie: hoe doe je dat dan bij een calamiteit? (bijv, brand, weglopen van clienten, valpartijen, inbraak enz.) Mag je dan de directie uit zijn bed bellen? Wat als de nachtdienst ziek wordt??
 
Door ellie
Geplaatst op 3 juli 2010 om 03:10
ik kan het u nog mooier vertelle, ook ik zit momenteel in de nachtdienst. op een afdeling met complex lichamelijke bewoners. 34 bewoners wel te verstaan , ik zit hier alleen er is hier geen nachthoofd meer maar een ziekenverzorgende die dan willekeurig aangewezen wordt om een zogenamde av dienst te draaien.(achterwacht) als er iets gebeurd dan moet ik diegene belle en die belt dan weer een arts. zo zit ik hier dus 9uur lang alleen .hoej e die mensen verschoond,naar bed brengt, en verzorgd dat mag je dus zelf uitzoeken!!!
 
Door maria
Geplaatst op 29 juni 2010 om 18:36
Ik heb via de media vernomen van de verdenkingen van frances en dat ze via geluidsbanden bewijzen had opgenomen. ik begrijp niet hoe dit zo uit de hand kon lopen, francis, kon je nergens verhaal halen binnen het verpleeghuis, de clientenraad, raad van bestuur, vertrouwenspersoon etc etc, Mijn eigen moeder zit ook op een pg, maar vóó ik geluidsbandjes nodig had om te bewijzen dat ze de foute zorg kreeg, dan had ik haar allang weggehaald, mar niet wachten op de resultaten van die bandjes, daaruit blijkt toch wel de de relatie tussen familie en verzorging zeer moeizaam zal zijn geweest!
 
Door Maroeska
Geplaatst op 29 juni 2010 om 18:18
Ik schaam mij soms dat ik verzorgende ben! Hoe kan het dat die collega nog gewoon aan het werk is? Familie van alle bewoners klaag a.u.b. Misschien komen er dan veranderingen in de zorg. Nederland gaat al aardig op de Roemenie lijken!!!! Wat een schande dat dit in ons land gebeurd, iedere dag weer!!!! Er zijn te weinig verzorgenden en politie agenten in dit land. Ik overweeg om te emigreren naar Zwitserland, daar worden wij met open armen ontvangen. Ik weet dat ik niet de enige ben die hierover aan het nadenken is. Hoe moet het dan met onze medemensen die zorg nodig hebben????
 
Door Nurse
Geplaatst op 29 juni 2010 om 13:26
Sja dat krijg je als de politiek ervoor zorgt dat mensen die vroeger in een verpleeghuis terecht kwamen, nu dus in een verzorgingshuis zitten. Ga maar eens na: een 10 jaar geleden kwam er in het verzorginshuis minder zware zorg voor dan tegenwoordig. De verpleeghuizen lijken soms specialistische instellingen met diverse drians, pompen, infusen enzovoorts. De ziekenhuizen sturen mensen zo weer terug naar huis. vroeger was een verzorgingshuis ene huis wara je woonde en een kleine hoeveelheid zorg ontving, tegenwoordig woon je zelfstandig maar heb je een volledig pakket aan zorg, helaas is de zuster die deze zorg geeft niet met de tijd mee gegaan: vanwege bezuinigingen worden mensne niet geschoold met als gevolg: schrijnende voorbeelden van hoe zorg niet moet zijn.
 
Door Een ziekenverzorgende
Geplaatst op 27 juni 2010 om 06:23
Ik ben het helemaal eens met jullie allen. Op dit moment werk ik in de nachtdienst in een verpleeghuis op een afdeling met 40 mensen verdeeld over 5 huisjes. Ik ben de enige op de afdeling en af en toe komt er een nachthoofd. Ik vind het te schandalig voor woorden dat er zoveel bezuinigd wordt op de werkvloer en dat wij daardoor de mensen tekort moeten doen. Gewoon omdat er geen tijd is en dan te bedenken dat we volgend jaar weer moeten bezuinigen,hoe moet het dan? Moet familie dan zijn of haar vader of moeder komen wassen en aankleden omdat wij geen tijd meer hebben? Ik vind dat niet kunnen om maar te zwijgen over het mishandelen of onheus bejegenen van de generatie die voor ons keihard heeft gewerkt. Ook ik denk er aan om uit de zorg te gaan,want kwaliteit van zorg kan ik op deze manier niet leveren en dat doet mij erg veel pijn!
 
Door Alexandra
Geplaatst op 12 juni 2010 om 17:12
Ik heb vandaag het artikel in de VRIENDIN gelezen. Moet er bijna van overgeven,schandalig wat deze mevrouw is aangedaan.Waarschijnlijk is zij niet de enige geweest.Door haar oplettende en slimme dochter is dit opgenomen. Zorg doe je met je HART,dat heeft niks met een salaris te maken.Dus ga het er niet opgooien dat de medewerkers onder betaald worden.NIET MAG NIET GEBEUREN.ALS WE DAT NU TOE LATEN,GEBEURT HET ONS STRAKS OOK.Wij zijn namelijk de volgende groep die straks in een verzorgings te huis zitten.Schande dat deze medewerker nog werkt in de zorg.Wat mij betreft mag haar naam op internet gezet worden.Ze moet zich doodschamen.Toen ik het las ben ik gelijk gaan googelen, of dit het verzorgings te huis was van mijn overleden oma.Want ook zij was binnen een half jaar na aankomst in het verzorgingstehuis overleden.Terwijl ze zo kwiek was.De laatste keer dat ik bij mij oma kwam,lag ze te roepen in haar kamer.Ze had dorst en zat ook onder de blauwe plekken,ze lag in bed.Zoals ze er uit zag was gewoon verschrikkelijk.Ik ben huilend naar de verpleegsters gerent,die gezellig aan de thee zaten met heerlijke koekjes.Niemand had aandacht voor mijn oma.Doordat ik zo kwaad was,werd er ineens van alle kanten actie ondernomen.Ze kreeg drinken,werd verzorgt etc.Was ik niet geweest die dag had ze daar waarschijnlijk nog liggen roepen.Twee dagen later was ze overleden.Ik heb me zelf al voorgenomen om nooit naar een verzorgingshuis te gaan,als het echt niet meer gaat met bv. thuiszorg of kinderen/partner die kan helpen,dan hoop ik dat de huisarts me kan en wil helpen.Maar lijden in het verzorginstehuis NOOIT.
 
Door Marian
Geplaatst op 8 mei 2010 om 21:42
Verzorgenden en helpenden zijn al zo moe van het aan de bel trekken over het feit dat hun zorg tekort schiet maar worden nog steeds gezien als de sloven die niet zelfstandig kunnen denken en waar dus niet naar geluisterd wordt. Verzorgende, denk aan je eigen gezondheid en denk na over hoe ver je je wilt laten frustreren door een directeur die jullie de les wil lezen. Voor kwaliteit in de zorg sta ik borg. Daarom verlaat ik de zorg! Ziekenverzorgende
 
Door familie
Geplaatst op 8 mei 2010 om 15:34
Klokkenluidster, ik snap wat je schrijft! Mogelijk mag ik je wel bedanken? En inderdaad zonder de opname van Frances waren er niet zoveel balletjes tegelijk gaan rollen, Alleen zouden we nog graag zien dat er wat hoge koppen rolden want die hebben boter op hun hoofd en geven de werkvloer de schuld. Die van Otterloo maakt zich er mooi vanaf. Hij schrijft een rapportje, en weg is ie, de volgende bestuurder mag het van hem overnemen. En zelf gaat ie vrijuit, terwijl hij eindverantwoordelijk was en is! En Klink en de inspectie zwijgen over zijn aandeel in het geheel. Dat is toch kwalijk!!! Daarnaast willen we even als familie kwijt dat het opvalt dat zo weinig verzorgenden die deze pagina lezen reageren. Hoe komt dit? Bang voor het eigen belangetje???
 
Door Marian
Geplaatst op 7 mei 2010 om 21:19
Verbeterpunt: 1:8 clienten in plaats van 1:15 is al bijna 100% verschil in dit MOEILIJKSTE onderbetaalde beroep van Nederland. Ouderen bij wie alles langzaam gaat vragen tijd. Dus meer tijd levert minder gestreste gefrustreerde gehaaste ziekenverzorgenden op. Logisch dat zv ers dan ook weer met respect de ouderen kunnen verzorgen. Zv ers zijn lichamelijk en geestelijk kapot van het overal tegelijk moeten zijn om minimale zorg gehaast te moeten leveren. Directies hebben ZELF gefaald door het personeelsbeleid in de zorg. Zij horen de hand in eigen boezem te steken (geld voor mooie entrees en directiekamers). Mijn collegae horen excuses aangeboden te krijgen van deze \"raden van bestuur\" en respect dat zij zo diep hebben moeten gaan omdat ze te moe waren om nog menselijk te kunnen werken. De omstandigheden hebben de respectvolle bejegening de das omgedaan. Respectvol omgaan kost veel tijd! Hopelijk is de periode van ziekenverzorgenden als productiemedewerkers nu voor goed voorbij. Met veel dank aan de dochter van de geluidsopname. Eindelijk worden we serieus genomen als je maar bewijs aanvoerd. Verhalen worden niet geloofd over te hoge werkdruk.
 
Door Klokkenluidster
Geplaatst op 6 mei 2010 om 16:01
even een typfout corrigeren!!! De laatste zin moet dus uiteraard zijn: Ik zou GEEN goede verzorgende zijn als ik het niet had gedaan!!! Doordat ik het wél heb gedaan, kan ik dit voor mijzelf persoonlijk beter verwerken.
 
Door Klokkenluidster
Geplaatst op 6 mei 2010 om 15:59
@Familie, ik vind het niet dapper...net wat u al eerder aangaf, als mijn familie in die omgeving ook opgenomen zou zijn, zou ik ook graag weten welk huis het was/is. Ondanks deze vreselijke ervaring, kan ik mijzelf wél recht in de spiegel aanblijven kijken en dat is voor mij persoonlijk het belangrijkste. Het heeft helaas toen niet mogen helpen, maar ik zou anders goede verzorgende zijn geweest als ik het niet had gedaan!
 
Door Familie
Geplaatst op 5 mei 2010 om 23:38
@klokkenluidster, wat dapper dat je zo open bent over je ervaringen. Bewonderen we zeer! Wat erg dat mishandeling door een collega voor jou persoonlijk zo een hoge tol heeft geeist. Zijn er dan geen artsen die hun mond open doen, want die zien toch ook als er letsel is of verandering van gedrag dat er mogelijk sprake is van mishandeling???
 
Door Klokkenluidster
Geplaatst op 5 mei 2010 om 19:57
Klopt Frances, zo werd het toen ook al door het personeel genoemd en vaak in het bijzijn van de clienten en familie.
 
Door Frances van Rijn
Geplaatst op 5 mei 2010 om 17:01
Ik ken de situatie in Bosch en Duin niet, maar weet wel dat het in de volksmond 'Bosch en Puin' wordt genoemd. Evenals het dr. Willem Dreeshuis nu het dr. Willem Vreeshuis wordt genoemd. Dit zegt m.i. genoeg, toch?
 
Door Klokkenluidster
Geplaatst op 5 mei 2010 om 14:23
Ik kreeg deze link van mijn zus toegestuurd daar zij wel nog in de zorg werkzaam is. Het huis waar ik destijds werkzaam was, valt inderdaad niet onder HWW excuses dat had ik even niet in de gaten...het heette destijds Bosch en Duin en later (toen ik er weg was) Respect Zorggroep (?). Dat ze niet te vertrouwen waren destijds dat klopt, hoe het nu is weet ik echt niet. Weet niet hoe hun managementteam nu zou handelen bij zo\'n situatie als de mijne. Toen mijn situatie daar afspeelde kregen zij zelfs een paar gouden sterren...voor kwaliteit....achteraf besefte ik dus dat ik daarom het zwijgen opgelegd kreeg omdat zij daarmee bezig waren. Wat mij zeer bevreemd is dat de vertrouwenspersoon mij aanhoorde en later nooit meer aanspreekbaar was en altijd zogezegd een té volle agenda had. Hoe de regels onderling van arbo-artsen zijn wist/weet ik ook niet. Ik kan me alleen herinneren dat zij toen zei \'ik kan je hiermee niet helpen, maar ik kan je wel helpen om ermee om te gaan\' en dat deed ze gelukkig ook. Kon haar ook altijd bellen voor een afspraak als ik het nodig had (heb het toen niet gedaan omdat ik voor mijzelf in een \'mallemolen\' zat en niet wist welke kant uit moest gaan). Ook mijn huisarts van toen heb ik hierover meerdere malen gesproken en luisterde gelukkig ook altijd naar mijn verhaal en besefte als geen ander dat dit \'gewoon\' gebeurd. 1 Lerares van mijn opleiding (Monderiaan) hielp mij ook daar waar zij kon. Maakte altijd tijd voor mij, ze bood mij bij een ander huis te helpen introduceren, zolang ik mijn opleiding maar af kon maken. Zij, als lerares, wist ook (uit ervaring en verhalen van leerlingen) dat er sitatuaties afspeelde in verpleeg/zorghuizen die niet door de beugel kunnen. En bij een nieuw huis, zei mijn lerares, gaan ze je vragen waarom je er weggaat...wil je dat? Het liefst wilde ik ergens helemaal opnieuw beginnen en dat zou nooit meer kunnen. Een mede leerling, die met mij in dezelfde groep zat en op dezelfde afdeling werkte zei me \'je hebt gelijk, maar ik kan/durf je niet helpen want ik wil mijn opleiding hier afmaken\'... Ik geloof echt wel dat er huizen zijn waar het anders aangepakt zal worden. Dat hoop ik tenminste nog... Met dat idee trachtte ik eerst een nieuwe baan in de zorg te krijgen, heb zelfs een gesprek gehad ook mijn ervaring verteld maar wat ze mij ook beloofde, mijn eigen vertrouwen was té beschadigd om dit nog een nieuwe kans te kunnen geven. ik zou altijd op mijn tenen lopen... Doordat ik het aanbod om op betreffende (dementerende) afdeling afsloeg moest ik gaan en zou ik in eerste instantie ook geen uitkering krijgen. Dankzij een alerte vriendin die mij vertelde dat ik het moest proberen, heb ik ook mijn verhaal bij het UWV verteld en doordat zij (goddank) mijn verhaal serieus oppakte en begrepen dat ik dat aanbod had afgeslagen, kreeg ik ww. Toen had ik echt zoiets van \'er zijn wel mensen die het goed menen en goed zijn\'. Inmiddels werk ik alweer een hele tijd in de administravie sector en heb mijn verhaal meerdere malen verteld en moeten vertellen. De vraag \'waarom ben je uit de zorg gegaan?\' kreeg ik vaak tijdens sol.gesprekken en ik heb er nooit omheen gedraaid omdat ik toen en nu nog steeds geen greintje respect voor deze mensen kan opbrengen en nog steeds boos om kan worden. Dank jullie wel voor jullie reacties!
 
Door Ouderenbescherming Nederland
Geplaatst op 5 mei 2010 om 10:45
Nav de verhalen die hier staan het volgende: 'Weet iemand of Arbo-artsen als zij vernemen van zorgprofessionals dat er sprake is van mishandeling van ouderen in een instelling een meldplicht kennen en zo ja bij wie melden zij dan en zo nee, waarom verwacht de politiek dat hulpverleners wel melden en arbo artsen niet? '
 
Door familie
Geplaatst op 5 mei 2010 om 10:31
@klokkenluidster, Moedig dat je je verhaal hier vertelt, maar ... Waarom noem je niet gewoon de naam van het tehuis net als dochter Frances. In Scheveningen zitten een aantal tehuizen, je helpt mensen als je de naam gewoon noemt, toch? Wie weet is die persoon waar jij de mishandeling van hebt gezien wel dezelfde als die de moeder van Frances slecht bejegende... Zoiets moet gewoon stoppen!!! Nog iets. Mij valt op dat je beschrijft dat binnen die organisatie niemand te vertrouwen was. Is dat nog steeds zo denk je? En aan anderen, is dat overal zo in elk tehuis? Als dat zo is, dan zijn ouderen wel erg de klos namelijk! Je ervaring lijkt overigens erg veel op de ervaringen van klokkenluiders elders. Ik denk aan Huis in de Duinen afdeling de Branding, daar gebeurde soortgelijks. Stond breed in de kranten maar de politiek en de instelling deden er alles aan om de rust te laten terugkeren en hanteerden doofpotten tactieken...
 
Door Nurse
Geplaatst op 5 mei 2010 om 09:55
Veel instellingen werken tegenwoordig met een VOG -verklaring goed gerdrag-. Dat is niets zaligmakend. Indien er nergens aangifte gedaan wordt van een of andere vorm van mishandeling krijg je al snel een goede verklaring afgegeven. Er is in de zorg bij HWW instelingen veel mis, gezien de bezem die ze door het personeelsbestand halen. Maar naar mijn weten waren de betreffende instellingen eerder onder een andere naam bekend. Die hebebn dus jarenlange misstanden getollereerd!. Ik ken trouwens geen huis aan de scheveningseweg die on der HWW zorg valt, ik ben wel benieuwd welk huis klokkenluidster bdoeld.....
 
Door Klokkenluidster
Geplaatst op 5 mei 2010 om 09:06
Correctie: het was niet in '94-'95 maar in 2004-2005 Excuses!
 
Door klokkenluidster
Geplaatst op 5 mei 2010 om 08:37
Ik was in '94-'95 leerling verzorgende niv.3 bij een verpleeghuis in Scheveningen. Ik deed dit met heel mijn hart, totdat...tijdens een avonddienst ik getuige was van mishandeling van patienten door zgn. collega's. Wist niet wat te doen, 't was mijn eerste baan/opleiding in de zorg en ben toen naar de vertrouwenspersoon gegaan. Deze maakte hiervan melding bij het hoofd van het managementteam en meerdere gesprekken volgde. Men zei mij te helpen, te begeleiden en vond het dapper van me maar...ik moest mijn mondje houden. De patienten werden dagelijk onderdrukt met rustgevende tabletten...soms wel eens eentje extra 'want ze is zó onrustig vandaag'...ja gek hé!!! Ik moest mijn mond houden (wist ik veel) en de hel brak los, alleen voor mij en de weerloze patienten. Hulp, nooit gehad. Begeleiding, kan niet als je je mond moest houden. Werd overgeplaatst naar een andere afdeling. Het nieuwe hoofd stelde zich aan mij voor en zei als eerste 'jij bent die klokkenluidster! ik weet verder niets hoor!' Ten einde raad het aan mijn praktijkbegeleidster vertelt want mijn opleiding dreigde hierdoor mis te gaan..achteraf hoorde ik dat deze begeleidster hoofd opleidingen had ingelicht...en vervolgens werd ik de volgende dag op het matje geroepen (hoofd management) om mij te waarschuwen verder mijn mond te houden en anders kon ik elders mijn opleiding afmaken. Zelfs de arbo-arts heb ik mijn verhaal vertelt en ook deze kon mij niet helpen (zei dit eerlijk tegen me) en wilde mij wel helpen om deze ervaring te verwerken en mijn opleiding af te kunnen maken. Wanneer je klaar bent met je opleiding biedt men je een plek aan binnen het verpleeghuis..en jahoor...wat kreeg ik aangeboden omdat er nergens anders plek was? Juist, de betreffende afdeling waar nog steeds (en nu nog) die zgn. zorgzame collega's werkten...Het was wel duidelijk dat ze mij weg wilde hebben...de helden. Door deze ervaring ben ik helemaal uit de zorg gegaan. Hier kan en wil ik niet aan meewerken, dit heeft totaal niets met zorgverlenen te maken. Veel mensen wisten hiervan en niemand kon er iets aan doen??? Hier in Nederland???.... Als een familielid of ikzelf ooit opgenomen zal moeten worden, weet dan dat ik geen makkelijke zal zijn...raar hé!?
 
Door anoniempje
Geplaatst op 4 mei 2010 om 18:45
Schandalig inderdaad! Ik werk zelf ook in de zorg en kom zelf ook dingen tegen die niet door de beugel kunnen. Niet wat bejegening betreft maar dan heb ik het alleen maar over het volgen van protocollen. Die dingen zijn er niet voor niets en als je ze niet volgt zijn er situaties denkbaar waarbij je de gezondheid van clienten op het spel zet. Tijdens je opleiding op school of je werkplek is er niemand die jou vertelt waar je terecht kan als je dit soort dingen waarneemt. Je kan weliswaar bij je leidinggevende terecht maar wat als zij ook een van de mensen is die simpelweg tegen het protocol is en deze dus niet wilt opvolgen? De inspectie kondigt domweg aan wanneer ze langskomen waardoor je weken van tevoren gedwongen wordt alles op orde te brengen, en dingen te doen die daarna toch weer afgeschaft worden. Personeel wordt zelfs ingepraat over wat ze wel en niet mogen zeggen tegen de inspectie.
 
Door petra
Geplaatst op 4 mei 2010 om 17:02
dit is inderdaad te erg voor woorden!!Ik ben dan bang dat je niet voor je werk geschikt bent...En ik heb ook met n collega zoiets mee gemaakt en werkt gewoon weer voor uitzend buro,s..Er zou toch n strengere controle op je achtergronden moeten komen om het zo in de gaten te houden...Nogmaals dit is in en in triest......En inderdaad onaangekondige bezoeken lijken mij t beste,kunnen ze diegene er gelijk uitgooien waneer ze de fout ingaan!!!!
 
Door VPK
Geplaatst op 4 mei 2010 om 15:19
Beste Frances het schokt mij werkelijk dat verzorgende en verpleegkundige gebruik maken van hun machtsmisbruik. Ik heb zelf in een verzorgingshuis gewerkt en vele dingen gezien die niet door de beugel kunnen. Veelvuldig bij het teamhoofd gezeten en dit is nu 6 jaar gelleden en ook deze dame is nog steeds werkzaam. Zelf werk ik nu in het ziekenhuis en de werkdruk ligt ietsjes lager, wat mij opvalt is dat collega\'s vriendelijker zijn, of dit door de werkdruk komt of een compleet ander slag mensen geen idee. Ik wil jou sterkte wensen, dit had nooit mogen gebeuren!!! Wat de werkdruk ook geweest moet zijn!!
 
Door Carla van Miltenburg
Geplaatst op 4 mei 2010 om 13:52
Ik maak me ernstig zorgen over het feit, dat verzorgende die door hun gedrag worden ontslagen, of vaak kiezen ze na een berisping zelf voor ontslag, "gewoon" weer ergens anders aan de slag kunnen gaan. We zouden de handen ineen moeten slaan,om te zorgen dat dit soort mensen niet meer de zorg in komen! Maar referenties mogen niet negtief zijn en er wordt vaak geen aangifte gedaan, omdat bewoners dit niet durven. Misschien een landelijke zwarte lijst of id.?
 
Door Xiao Ling
Geplaatst op 30 april 2010 om 15:07
Laten we vooral de (ont) zorginstellingen in Amsterdam niet vergeten. Moeder is na heuse verwaarlozing, een onopgemerkt gebroken been, uitdroging waardoor een delier ontstond, vroegtijdig overleden. Wem hebben alles in een logboek en we gaan door! Niet via de geplaveide weg die men ons wil laten bewandelen, zoals de klachtencomissie en het tuchtcollege, maar via de reguliere rechter. Geklaagd hebben we genoeg, luisteren deed niemand, het verdriet kunnen we alleen een plaatsje geven wanneer de onderste steen boven komt. So beware, here we come!
 
Door Familie
Geplaatst op 30 april 2010 om 13:35
We vergeten de SP te bedanken voor hun enorme inzet door tijdens debatten en in brieven en in de media af te dwingen bij Klink dat de controle op HWW Zorg de komende periode maximaal is geborgd.
 
Door Familie
Geplaatst op 30 april 2010 om 13:19
Allereerst voor Frances, we waren ongelooflijk diep geschokt toen we de geluidsopname over de bejegening van een personeelslid van HWW Zorg van verzorgings dr W Drees hoorden. Het lijkt ons uitgesloten dat deze medewerkster van HWW Zorg dit slechts een keer zo heeft gedaan en dat dit toevallig was toen u de bandopname maakte. En inderdaad waarom worden er 5 andere medewerkers wel ontslagen en die ene die dit bij uw moeder flikte niet? Daarnaast lijkt het wel schering en inslag om slechte zorg te leveren in Haagse huizen. De mensen op de werkvloer en familie moeten er voor waken dat ze zich niet door slechte bestuurders en slecht inspectie toezicht laten uitspelen, want dat lost de problemen. Ook de politiek doet raar! Want het is opmerkelijk dat de PVV die in Den Haag zoveel stemmen binnenhaalde en op haar site doet geloven dat ze zich keihard inzetten voor de ouderenzorg nu niets van zich laat horen. Nog opmerkelijker is het dat ze een spoeddebat aanvroegen over de inspectie rapporten over HWW Zorg en uitgerekend bij het debat floreerde door afwezigheid!!! Niet te geloven toch!? Maar als je niet op de politiek kan bouwen en niet op de bestuurders van instellingen en niet op de inspectie waar kunnen overbelaste verzorgenden en machteloze familieleden dan terecht???
 
Door Frances van Rijn
Geplaatst op 30 april 2010 om 12:46
Ik ben de dochter van de dame die op de geluidsopname wordt mishandeld. En ik ben het zat! 5x ontslag + 34 officiele waarschuwingen bij HWW Zorg. Zoek of klik op onderstaande link, scroll naar de onderzijde en klik aan 'mishandeling in Willem Drees: ik hoop dat je je poten breekt' www.westonline.nl/nieuwsitem/3... Nogmaals: nieuwsitem/38554 Waarom is deze 'verzorgende' nog steeds niet ontslagen? En de officiele waarschuwing die zij heeft gekregen, heeft ook niet geholpen; ze denkt momenteel zelfs dat het allemaal niet zo erg is wat zij heeft gezegd! Deze 'gestoorde', mw. A., draait nog steeds nachtdiensten in het verzorgingshuis dr. W. Drees in Den Haag. Het is te walgelijk voor woorden. Wat hebben de 5 ontslagenen in Houtwijk dan in Godsnaam op hun kerfstok, nog erger dan dit......? Ik hoop dat de IGZ snel onaangekondigde bezoeken gaat brengen aan HWW Zorg, want ik heb er geen goed gevoel bij; die arme bewoners. Ook wordt er op internet vermeld dat de verpleegkundigen die zogenaamd aangesteld zijn nog in geen velden of wegen te bekennen zijn. Zorg met een hoofdletter Z, ja de Z van Zorgwekkend...
 

  Uw reactie

 
Naam:
Uw reactie:
 

 

 


 
Laatste 5 reacties
 
  16-05-2012 Het is bij ons ook ...     15-05-2012 de enige echte oplossing voor ...     15-05-2012 Wat mensonterend,vind ik dit!! Erg ...     15-05-2012 IS er wel melding van ...     15-05-2012 Je kind is vaak alles ...    
Vacatures voor verzorgenden:


Jouw mening
 

Word jij moe van nieuwe meldpunten voor misstanden in de zorg?

Stem
Naar overzicht

© Reed Business BV. Auteursrechten voorbehouden. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing:
Privacy Statement | Gebruikersvoorwaarden | Colofon | Abonneren op nieuwsbrief | Abonneren | Contact