Reacties
Door Gerard
Geplaatst op 7 februari 2012 om 16:05
Ja, geweldig die zelfsturende en zelf beslissende teams maar helaas is de praktijk soms anders.
Voorbeeld: afgelopen week een afspraak proberen te maken vanuit zorgbemiddeling om met een wijkteam van buurtzorg tot afstemming over overbruggingszorg te komen. Mw. vroeg zich af waar ik me mee bemoeide vanuit een zorgcentrum. Ze konden het zelf wel regelen. Ze wist werkelijk niet waar het over ging.
Door Een medewerker van team Grunnegerlaand
Geplaatst op 26 januari 2012 om 10:35
Niet alleen Buurtzorg, maar ook bij thuiszorg Grunnegerlaand, kunnen we zonder managers, onze "leidinggevende werken gewoon mee in de zorg !! dat is ook wat hoor !! daar kunnen de managers in de instellingen ook is een voorbeeld aan nemen, en niet op vrijdagmiddag zeggen een goed weekend allemaal, terwijl er nog een dienst open staat. Managers ook mee werken in de zorg zal waardevol zijn, zeker om het salaris wat voor hun wordt betaald.
Door Margo
Geplaatst op 22 januari 2012 om 23:05
Zo zou het ook in het verzorgingshuis moeten.
Allemaal weer met de handen aan het bed.
Niks geen weekenden en feestdagen vrij.
Dat zou veel tijd en een klap geld schelen.
Nu beginnen ze weer met 18 zorgvragen?
Wat kost dat weer tijd en geld.
Gewoon werken en mensen verzorgen waar nodig is. De handen laten wapperen.
Door jildau
Geplaatst op 17 januari 2012 om 18:15
Buurtzorg, laat zich voor doen alsof zij een bijzondere zorg heeft. Noppes !!!
Ik heb zelf een PGB en dacht dat ik voordeliger dan de reguliere thuiszorg-uren zou kunnen inkopen bij Buurtzorg! Grapje, Buurtzorg is even duur. Ook dat er 1 persoon langs komt per dag gaat niet op bij chronisch zieke mensen.
De wijkverpleegkundige doet zowel verzorging/verpleging vanuit schaal 50!!!
De reguliere thuiszorg /wijkzorg werkt sinds de invoering in 2002 ook per wijk, doet ook desnoods wat h.h.z taken als een wasje in de wasmachine stoppen, bed opmaken.Het voordeel gaat naar het Zorgkantoor welke voor minder geld zorg-/verpleeg-uren inkoopt.
Ik heb een pgb en de hulpverlening doen alle voorkomende werkzaamheden (worden betaald uit 2 uur- tarieven). Nee, ik ben overtuigd dat het OGB voor mij èn goedkoper is en flexibeler, vooral mijn levenskwaliteit verhoogd! Het Skewiel-project in Trynwâlden ((komende vanuit de Scandinavische formule) is niet voor niets failliet verklaard. De Pilots zijn een ware verkwisting geworden. De instellingen in de picture en de basiszorg vergeten en onderdrukt door de Pilots....
Door Frans verpleegkundige in de wijk
Geplaatst op 15 januari 2012 om 15:09
Ik ben het met Therese eens. Ik werk nu bij een kleine organisatie zonder managers. Ik kom bij Buurtzorg weg. Buurtzorg is de grootste organisatie in ons land en dan begin je nu te merken! Er kwamen ook 12 verschillende collegae over de vloer en dat was afgesproken dat wij dat nooit!!! zouden doen.
Jos vaart er wel bij dat het de grootste organisatie van ons land is.
Hij blijft mooi uit beeld en dat vind ik eigenlijk zeer kwalijk.
Door rina
Geplaatst op 14 januari 2012 om 09:55
ik werk in de thuiszorg met een leidinggevende die tevens buurt verpleegkundige is. Een geweldige leidinggevende die ons de vrije hand geeft in hoe de zorg uit te voeren. Er is voldoende kennis aanwezig en we zijn een erg gemotiveerd team. door op die manier in een team te werken maakt dat je cliënt gericht kunt werken met de kennis en de professie die je hebt. Voor feedback is er altijd iemand op de achtergrond aanwezig.
Door Therese
Geplaatst op 14 januari 2012 om 08:42
Ik ben jaren manager geweest en schaam mij over die tijd.
Ik werk nu als wijkverpleegkundige en dat geeft mij veel meer voldoening.
Hoe hebben ze het ooit kunnen bedenken, er was ooit geld genoeg en zo zijn managers ontstaan. Om zieken te verplegen heb je mensen nodig die dat kunnen. En die kunnen ook zelf plannen etcetera
Door Lisette verpleegkundige
Geplaatst op 11 januari 2012 om 09:48
Kleinschaligheid daar draait het om!
Wanneer zijn we af van die grote organisaties en werken alleen met kleine zorgteams?Managers zijn helemaal niet nodig, verpleegkundigen en verzorgenden heb je nodig om zieke mensen te verplegen!!
Terug in de tijd!!! 50 jaar geleden werkten we zo en dat was prima.
Door anna
Geplaatst op 10 januari 2012 om 19:56
Ron, helemaal met je eens, ik werk niet in de thuiszorg maar wij hebben een hele fijne teammanager! Kijkt en overlegt echt met haar medewerkers op de werkvloer en springt zonodig zelf bij! Niets dan lof over onze teammanager en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Door Ron
Geplaatst op 10 januari 2012 om 19:24
Het is zo makkelijk hè Miranda, Esther, Wilma om af te geven op je leidinggevende. Maar heb je het wel eens met hem of haar besproken? Stel je nou eerst maar eens op als een echte professional en geef constructieve feedback op het functioneren van je leidinggevende. En als het dan niet anders wordt: zoek ander werk, maar zit je zelf en je collega's én de cliënten niet in de weg met je frustraties over het management. Daar doe je jezelf maar zeker ook de cliënt tekort mee!
Door esther
Geplaatst op 10 januari 2012 om 16:13
compleet mee eens,managers zijn er nooit als je ze nodig hebt ,eisen veel,terwijl ze zelf niet weten wat je eigenlijk allemaal doet(geen tot nauwelijkse waardering voor je werk)kosten handen vol geld?wat in mijn mening bij de clienten hoort of bij degene die het werk daadwerkelijk uitvoeren,bij managers gaat het om ziekteverzuim ,alles zo verkort mogelijk doen en je mag vooral geen mening hebben...totaal zinloos..en het zorgt voor veel onbegrip bij de mensen die het werk daadwerkelijk doen,dus kostenbesparend en weg ermee,en eindelijk eens waardering van hogerhand aub!!
Door nel v.d. Putten
Geplaatst op 10 januari 2012 om 15:26
De titel van dit artikel lijkt mij niet juist. Werken met een zorgmanager in de thuiszorg? Ik denk dat er een foutje is opgetreden, mis het woordje: niet. Verder inhoudelijk geen mening. Sommige thuiszorg organisaties doen het juist beter door een goede inzet van zorgmanager. Dit is wisselend binnen de diverse organisaties.
Door miranda
Geplaatst op 10 januari 2012 om 15:06
Helemaal mee eens als managers eens minder volgens de regeltjes managen en eens meer naar het personeel luisterde dan wordt het zorgverlenen prettiger voor zowel de clienten als verzorgende/verpleegkundige. Verzorgende/verpleegkundige weet vaak heel goed te handelen maar is gebonden aan regeltjes en vooral volgens de wetten van het managment te handelen.
Door wilma
Geplaatst op 10 januari 2012 om 15:06
Tja als je de havlve dag op je krent zit en zogenaamd zit te plannen of iets anders interresants klinkend om dat neuspeuteren vervolgens wel aan de client te declareren en zo op kosten van de gemeenschap een riant salaris te innen elke maand, zou ik ook roepen dat het gewedig werkt bij Buurtzorg!!!
Door Jacomijn Sarbach
Geplaatst op 10 januari 2012 om 14:56
Ja het werkt geweldig zonder manager. Je kunt nu echt helemaal vanuit de client werken. en daar gaat het om!!
wijkverpleegkundige bij Buurtzorg